Zarabianie na sprzedaży okazjonalnej - czyli jak jednocześnie zarobić i posprzątać swoje mieszkanie.
Sprzedaż okazjonalna używanych przedmiotów, takich jak ubrania, meble, elektronika czy książki, staje się coraz bardziej popularna. To doskonały sposób na pozbycie się niepotrzebnych rzeczy, jednocześnie pomagając innym znaleźć to, czego szukają. W tym poście przedstawię Ci kilka zalet oraz porad związanych ze sprzedaża okazjonalną.
Zalety
1) Zarobienie dodatkowych pieniędzy nie wielkim wkładem czasu i wysiłku
Na sprzedaży nie potrzebnych rzeczy można naprawde nieźle zarobic, biorąc pod uwage fakt jak bardzo mało czasu i wysiłku to zajmuje (jeżeli jesteśmy odpowiednio zorganizowani). W moim przypadku na ten moment jest to np. 1.300zł na "czysto", a łączny czas który na to poświęciłem można by śmiało zmieścić w mniej niż 10 godzinach "pracy".
2) Posprzątanie/odgracenie mieszkania czy też piwnicy
Pozbywając się starych i nie potrzebnych rzeczy automatycznie sprzątamy również swoję mieszkanie co sprawia, że przyjemniej i wygodniej będzie nam sie w nim mieszkać
3) Eko-świadomość
Sprzedaż używanych rzeczy to ekologiczne podejście do konsumpcji. Zamiast wyrzucać niepotrzebne przedmioty, dajesz im drugie życie, zmniejszając tym samym ilość odpadów. To świetny sposób, aby przyczynić się do ochrony środowiska i propagować zrównoważony styl życia.
4) Budowanie świadomości konsumenckiej
Decydując się na sprzedaż rzeczy okazjonalnych, zaczynasz bardziej świadomie podchodzić do swoich zakupów. Zastanawiasz się, czy naprawdę potrzebujesz nowych przedmiotów, czy może lepiej kupić coś używanego, lub nawet skorzystać z tego, co już masz.
5) Nauka i zdobycie początkowego doświadczenia w handlu internetowym.
Zaczęcie przygody ze sprzedażą okazjonalną może byc również dla nas "mini-kursem" na żywo, jak wygląda sprzedaż internetowa, rozmowa z klientem itp. Co w przyszlości może nam ułatwić rozpoczęcie własnego biznesu.
Porady
1) Gdzie sprzedawać
Osobiście sprzedaje i bardzo polecam Vinted, wszystko łatwe, przejrzyste i przyjemne. Po zarejestrowaniu się i wystawieniu pierwszych przedmiotów, koniecznie też zainstaluj aplikacje w telefonie z ustawionymi powiadomieniami. Tym sposobem, nie będziesz musiał/a śledzić codziennie ich strony i nie ma możliwości, że przegapisz jakąś transakcje i spóźnisz się z jej wysyłką.
2) Co sprzedawać
Tutaj nie ograniczał bym się z niczym, jeżeli sprzedawanie danego przedmiotu nie jest nie zgodne z regulaminem strony to znaczy, że warto spróbować dany przedmiot wystawić.
Jedynym ograniczeniem jakie mogę zasugerować to nie sprzedawanie przedmiotów które mają zbyt mała wartość, pamietajmy, że koperty wysyłkowe lub kartony kosztują, więc bawienie się w sprzedawanie przedmiotów o zbyt małej wartości może zaowocować tym, że dana sprzedaż zarobi dla nas groszę, a stracimy na to również czas.
Ja osobiście jeżeli już takowe przedmioty posiadam, staram się łączyć je w zestawy i sprzedaje je tylko zestawami, przykładowo mam 3 ładne słoiczki korkowane na przyprawy, każdy z nich jest moze warty 3-4 złote, więc wysyłka pojedynczych się nie opłaca, ale sprzedaż wszystkich trzech jako zestaw już bardziej. Jeżeli mamy jakiś mało warty przedmiot który tylko wala się po mieszkaniu i nie dopasujemy go sensownie do żadnego innego przedmiotu żeby sprzedać w zestawie, sugeruje po prostu taki przedmiot wyrzucić.
3) Skąd pozyskiwać przedmioty
-Najbardziej oczywistym sposobem jest przewertowanie własnego mieszkania, sami będziecie wiedzieć najlepiej co nie będzie wam potrzebne i co warto sprzedać
-Rodzina i znajomi. Stare książki, ciuchy itp, można spróbować pozyskać od rodziny lub znajomych, sam z rodzinnego domu wynioslem kilka siatek książek lub starych zapomnianych ubrań którę później z sukcesem sprzedałem
-Second-handy. W takich miejscach często można znaleźć wysokiej jakości ubrania, książki, zabawki czy elementy wyposażenia domu w przystępnych cenach. Po odświeżeniu i odpowiednim zaprezentowaniu ich w ogłoszeniu możesz uzyskać dużo wyższą cenę
-Outlety i wyprzedaże magazynowe. Sklepy regularnie wyprzedają końcówki kolekcji, uszkodzone opakowania czy zwroty od klientów w atrakcyjnych cenach. To świetne źródło rzeczy, które możesz odsprzedać z zyskiem.
4) Porady dodatkowe
-Wysyłaj paczki "przy okazji", nie ma żadnego sensu lecieć do paczkomatu specjalnie po to, żeby wysłać jedną paczkę. Wysyłaj paczki zawsze np. przy okazji spaceru z psem, w drodze do pracy lub sklepu.
-Jeżeli zamawiasz coś przez internet to zostawiaj sobie kartony w ktorych dana paczka przyszła, rozetnij je i składuj w jednym miejscu. W perspektywie czasu oszczędzi Ci to sporo pieniędzy, bo kartony/koperty bąbelkowe na poczcie lub w sklepach swoje kosztują.
-Nigdy nie powinieneś doprowadzić do sytuacji gdzie do wypełniania swoich paczek kupujesz folie bąbelkową w sklepie. Tak jak i powinieneś zostawić sobie kartony z zamówionych przez siebie paczek to samo tyczy się wypełnień (folia bąbelkowa itp.) Kolejnym sposobem na pozyskiwanie darmowego wypełnienia będą ulotki lub darmowe gazety, które nastepnie gnieciemy i nimi wypelniamy paczki.
-Z samych kartonów pozostawionych z rzeczy które sami zamówiliśmy raczej nie będziemy w stanie wysłać wszystkiego. Więc jeżeli masz w miarę jednolicie określony swój asortyment, to warto zakupić kartony/koperty do jego pakowania hurtowo. Przykładowo około 70% mojego asortymentu to są i będą zawsze książki oraz gry na konsole, większość z nich pojedynczo lub po dwie wchodzą to pewnego rozmiaru koperty, więc ja już wiem, że w dłuższej perspektywie czasu opłaca mi się kupić 50-100 takich kopert z hurtowni przez internet, zamiast kupować pojedynczo lub po kilka sztuk na poczcie za każdym razem gdy spłyną zamówienia.
Komentarze
Prześlij komentarz